Trött onsdag & Om Gud

Igår var jag jättetrött i ögonen efter jobbet och hade en tuff kväll med svidande ögon. Blev en tidig kväll igår och det känns som att det behövs idag också. Är fortfarande "puffig" kring ögonen och öm.

Var dock en bra dag på jobbet idag och jag har fått massor gjort - trots att jag egentligen behöver energi nu också till att jobba på mina egna projekt men just nu så räcker inte orken till det. Den här veckan får bli någon slags mellan-landning där jag får stå ut med att sitta på "flygplatsen" och titta på avgångarna och veta att mitt plan inte kommer att lyfta förrän på fredag eller så...

Den "enda" trösten i detta miserabla elände är den underbara boken Om Gud av Jonas Gardell! Jag har läste den om och om igen. Ingen skriver som han! Han må vara en fantastisk komiker men det är ändå i böckerna hans själ lyser igenom - naken, vacker, karg, liten och så oändligt stor!

Bluecat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0