Enkäten om bloggandet

Fick den här "utmaningen" från Aiila o kunde så klart inte låta bli att svara på frågorna!

01. Hur länge har du bloggat?
Snart två år men jag har bytt blogg-url 3 gånger längst med vägen. 

02. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?

03. Vilken var den första blogg du förälskade dig i? 
Oj! Svår fråga men en av Aiilas tidigare bloggar blev en omedelbar favorit!
  
04. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? 
Har tagit backup på dem men läser dem inte. Känns inte viktigt.

05. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?

20-30 stycken

06. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Blandat men de flesta är dagboksliknande eller modebloggar


07. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.

Dennis blogg gillar jag.


08. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.

Oj, vet inte...

09. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Det har jag ingen aning om & ärligt talat - gillar de mig så gillar de min blogg ;-)

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja - de publika delar jag visar upp. Sen skriver man ju inte om allt.

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? 
 Nä, jag vet vad som känns bra o vad jag inte vill lämna ut.

12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför. 
 Privata problem, familjen så att den går att identifiera. Jag skulle inte lägga ut bilder på dem t.ex. -för mig skulle det kännas konstigt. Jag har för mkt integritet själv också - JAg skulle inte gilla om de lade ut bilder på mig så jag vill inte göra det mot dem.

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du? 
Liten. Har mest behov av att samla alla sköna videos på samma ställe - chatta lite med andra bloggare & läsa andra bloggar. Ser det som en social aktivitet. det är kul också!
 
14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
 Well, delvis men jag tror att många är försiktiga med att bli för personliga.

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej. Har inget behov av det. Har många bloggvänner men det räcker. Finns några jag skulle kunna tänka mig att träffa och som verkar kul men det är inte viktigt egentligen. Man kan vara vänner även om man "bara" bloggar med varandra.

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ja, kolla bara på blondinbella (ha ha ha-nu kommer min sjuka humor in igen ;-.))

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Ja. Jag har fått några tråkiga kommentarer - inte blivit sårad kanske men ledsen - är onödigt. Har också blivit arg över att folk inte vågar stå för kommentarerna utan gömmer sig bakom fejkade URLer. Dåligt! Vill du något - var rak o stå för det du skriver! Även om det "bara" är ditt bloggalias.

18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nej.

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Hmmm...svår fråga. Det tar tid men å andra sidan är det kul också att kolla vad alla gjort under dagen o säga hej! jag vet inte. Kanske är det att en del verkar vara "beroende" av uppmärksamheten, fastnar i sitt ego och att ligga på bloggtoppen ;-)

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Ja det tror jag - jag tror att jag kommer blogga på ett helt annat sätt.

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Defenitivt! Att tro något annat är vansinnigt. Bloggarna påverkar ens åsikter. Det uppstår diskussioner och man läser både intressanta och minre intressanta saker. Det spännande är att det finns så många olika människor. Och man vet ju de facto att bloggarna har en maktposition i bemärkelsen påverkansgrad. Vi är en del av mediebruset.

22. Avslutningsvis : Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Ännu ett sätt att nätverka, "träffa" roliga människor och socialt umgånge! plus att jag kan lagra alla mina favvo-klipp från youtube på ett ställe! :-)

23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Masssa intryck och idéer! Är inspirerande att läsa alla bra texter men också alla trevliga inlägg och kommentarer! Finns många bra människor i bloggvärlden och man lär sig massor varje dag.

24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Caroline
Ingeborg
Amanda
Lollo

Så...nu hoppas jag att ni svarar också!

Bluecat


Kommentarer
Postat av: Carolin

Haha, alltid ska han vara macho. Fun, ska göra den nu på en gång! :)

2008-04-03 @ 22:57:58
URL: http://clemente.blogg.se
Postat av: Carolin

Yey, nu har jag gjort den! :) Ganska rolig lista :P
God natt!

2008-04-03 @ 23:15:17
URL: http://clemente.blogg.se
Postat av: Tobias

nice att du också gjort den ;D

2008-04-04 @ 07:01:21
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: alexandra

jag med!

2008-04-04 @ 10:09:10
URL: http://dependence.blogg.se
Postat av: Aiila

åhhh du skrev om mig ! va glad jag blir :) tack =) kraam!!

2008-04-04 @ 11:15:54
URL: http://aiilas.blogg.se
Postat av: Tp

Ha en bra dag!

2008-04-04 @ 12:49:23
URL: http://duckling.blogg.se
Postat av: Lollo

åh jag ska svara! Så fort jag får tid, senare ikväll kanske eller imorgon! Kul juh! ha en bra kväll! Kram

2008-04-04 @ 17:03:43
URL: http://www.confessionsbyme.blogg.se
Postat av: Amanda

Oj, ja jag får ta och svara på den lite sneare idag (:

2008-04-07 @ 12:33:28
URL: http://shoulderson.blogg.se
Postat av: S

Vill du ha mer trafik till din blogg?

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=ahsecret

2008-05-13 @ 15:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0