Payday x 2

Japp, så har man fått in lönen på kontot =pay day :-)
Sen har man betalat alla räkningar = pay day :-(/
När kommer man någonsin att ha en månad då det bara kommer in + på kontot och inga - :-?

Å andra sidan är det - som är + när man väl tänker efter...det är alla de där inköpen jag gör när jag sitter framför datorn och är fullkomligt uttråkad och rastlös och funderar över om livet verkligen är så som jag vill ha det. Hur var det nu med alla drömmar? *ler* Jag ångrar ingenting! Livet är en fest och en överraskningsvariant av en sådan. Det bästa av allt är att man aldrig upphör att förvånas - i alla fall inte så länge man vägrar bli vuxen!

Nu är det snart höst på riktigt! Några kalla dagar till och sedan kan man sluta låtsas och stanna inomhus hela helgerna med travar av böcker, underbara koppar med espresso, en filt över benen och datorn inom bekvämt räckhåll när boktraven tar slut och det är dags att skaffa mer.

Bluecat :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0