En bit av mitt hjärta


image51Författare:Peter Robinsson

En bit av mitt hjärta är en polisroman men det sker på två parallella plan - en gång i nutid och samtidigt på 60-talet. Två mord vävs samman och storyn spinner mellan dessa för att förenas till en och samma i de sista delarna av boken.

En fantastiskt välskriven polisroman - långt borta från de "vanliga" man läser. Den här berättelsen är välskriven. Saklig i tonen och lugn. Det är som att dricka ett riktigt gott té en höskväll med en filt om kroppen. Trots att det är en bok som handlar om mord är den långt borta från Patricia Cornwells mer realisktiskt, kliniska skalpell-stil. Den här boken bygger på kommunikation, samtal och mänskiga svagheter och brister.

Jag tyckte mycket om den här boken även om den inte ligger så nära de böcker jag vanligen läser i den här genren. Den är väl värd att läsas om och står numera i bokhyllan tillsammans med de andra böcker i min samling som lyckats nästla sig in i mitt hjärta och i min hjärna.

Bluecat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0