Berlin nästa vecka

Nästa vecka kommer jag att åka till Berlin igen. Men inte för att ha semester utan på jobb! Det är en enromt stor och bitvis mycket vacker stad - en blanding av nybyggt och gammalt, av sten och stål, fantastiska byggnader och skrämmande rester av krig. Fast jag spenderar iofs det mesta av min tid i ett konferensrum på utbildning eller halvsovande över laptopen på hotellrummet :-/

Dock är Berlin lite magiskt i bemärkelsen att det är en internationell stad och så annorlunda jämfört med resten av Tyskland. Sedan älskar jag de små designerbutikerna, att människor är vakna och ute sent på kvällarna, att man kan köpa en drink för under en hundring, att en enklare lunch kostar 2 EUR...

Men det är klart, jag älskar ju Stockholm så mitt hjärta kommer alltid att bulta hårdare när jag landar på Arlanda och känner doften från vår fantastiska luft i Sverige och sätter mig i en Taxi Stockholmbil och åker hem. Jag har rest en hel del men Stockholm kommer alltid att vara Stockholm.

Bluecat



Kommentarer
Postat av: Klara

STACKARS dig som måste resa titt som tätt. ;0) Är inte det minsta avundsjuk... eller nåt.
Kram

2007-08-30 @ 21:59:37
URL: http://www.kristallklara.blogg.se
Postat av: Bluecat

Ha ha ha! Om du insåg hur sjukt tråkigt det är att spedera tid på flygplatser, ringa från mobilen till barnen när man sitter i Amsterdam och väntar på ett försenat plan halv elva på kvällen, blir uttorkad i ögonen och huden...längtar hem efter frukostar med barnen och espressomaskinens ljuva dofter...men det är klart! Jag klagar egentligen inte. Livet är underbart! I am lucky to be alive :-) More than lucky!

2007-08-31 @ 21:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0