"Hur mycket sex, kärlek och vänskap kan en människa klara?"

Människor Emellan

Det här är en riktigt skön film som handlar om ett gäng människor som var bästa vänner under 60-talet och återförenas på en begravning när en av dem har tagit livet av sig. De samlas under en helg hos Harold ( Kevin Klen) och Sarah (Glenn Close) där alla känslor kokar under ytan. Vilka var de? Vilka har de blivit?

Gammal passion, gammalt groll och långa konversationer blandas samman till en kokande röra mixat med 60-talsmusik. William Hurt gör en briljant roll som knarklangaren Nick i filmen men den största behållningen av den är att se hur alla skådespelarna GÖR sina roller. Det känns äkta, som om det hänt på riktigt. Det är som när man träffar sina gamla kompisar men lite mer skruvat och aningen mer intellektuellt.

Den här filmen är definitvt sevärd! Jag såg den en sen lördag kväll (senaste gången) och varje gång får den mig att må bra (fast den egentligen är rätt tragisk). Vet inte om det är alla briljanta skådespelare, musiken, bildvinklarna och färgerna eller om det är alltihop på en gång men - I like! A lot! :-)

Filmen finns att hyra hos LOVEFILM för en  hyfsad peng kanske i närmaste videobutik. Har dock inte hittat den som köpfilm någonstans just nu. Jag köpte min för ett par år sedan o har sett den 3-4 gånger sedan dess :-)

image97


Bluecat

Kommentarer
Postat av: Hanna

:)tack!

2007-11-01 @ 23:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0