Mina jobbresor & Miljön typ

Nu kommer jag snart att vara ute på resande fot igen - ska göra en tur till Borås på onsdag och sen till Oslo på fredag. Ska bli roliga möten! Men jag tänker en hel del på utsläpp när jag flyger kors och tvärs. I fredags var det Malmö fram och tillbaka och denna vecka ---

Iofs har det varit ganska mycket mer flygande den senaste tiden än vad det brukar vara. Jag kör ju aldrig bil - åker alltid kommunalt annars - och jag är miljömedveten i övrigt vad gäller energilampor, ekologiska produkter, köper svensk frukt och sopsorterar osv. Kort sagt känns miljösamvetet hela tiden.

Det som ger mig mest ångest vad gäller vår miljö är när jag tänker på mina barn. Man vill ju att de ska få växa upp i en värld där det finns växter, djur och en vacker skärgård. Man hoppas att det man lär  dem - små saker: som att stänga av vattnet och inte låta det spola medan man borstar tänderna, släcka lampor när man inte är i ett rum osv - ska fastna någonstans där inne och att de ska förstå varför. Men sen flyger jag kors och tvärs i jobbet. Vad är det för dubbelmoral?

Vi har bara en värld och den behöver vi vara mer rädda om än vad vi förstår,

Bluecat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0