Luciano Pavarotti sjunger för Gud

Nu har jag lyckats plöja igenom mailboxen och rensat bort allt skräp. Känns väldigt skönt med tanke på att jag imorgon bitti bara behöver svara på de mail som kräver ett svar. Vilket i sin tur innebär att jag kommer att ha tid på mig att göra allt det andra jag behöver göra efter att ha varit borta från kontoret i två dagar. I alla fall så har det varit en bra helg! Känner mig som en ny människa efter att ha lyckats sova ut i morse och tagit ett par riktigt långa promenader :-)

Har också börjat läsa boken "Pavarotti - Min Värld". Som bekant somnade denna fantastiska sångare in i veckan och att läsa den här boken just nu (började innan jag åkte till Berlin) känns som ett märkligt sammanträffande. Man kan nästan höra hans röst bakom orden i boken och samtidigt som texten sprudlar av den livsglädje han speglade när man såg och hörde honom sjunga...märklig känsla.

Jag undrar om man har en röst i himlen. Om det är så tror jag att han sjunger för Gud just nu.

Lyssna: Ljudklipp från "Caruso", "Nessun Dorma!", "'o Sole Mio" och "Volare" (Decca/Universal)

 
http://webbtv.dn.se/index.aspx?id=2631

Sov gott!

Bluecat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0