Manga Mania

Ja, sen har vi det där med Manga...jag har blivit allt mer besatt av Manga/Animé igen, efter en ganska lång paus från detsamma. Nu surfar jag bilder, köper böcker och är helt fast i det igen...*suck* Var nära att ta fram blocket och pennorna i helgen för att det kliade i mig att teckna...men det som är "värst" är att kläderna jag syr och ritar just nu är Mangainspirerade...funkar bra på dottern men inte på mig ;-D

I alla fall började det hela med en seriebok i Manga stil jag läste som 8-åring. Dessvärre minns jag inte vad den hette men bilderna fastnade inne i mitt huvud och jag tecknade Manga och fick kritik för propotionerna ( mina lärare hade både bristande fantasi och noll-manga-kunskap).

Den första serien ( Animé) jag fastnade för var givetvis Sailor Moon - denna hjältinna som är varje liten flickas drömhjälte! Det saknas hjältinnor i svensk tecknad film och litteratur - glöm Pippi! - här snackar vi slåss mot onda krafter och att flickorna räddar pojkarna med sina magiska krafter! Fullkomligt bedårande! (hmmm...kanske Sailor Moon manian förklarar en hel del om varför jag är som jag är kom jag på nu :-D).

image58

Well, nu är det dags att sova!

Bluecat

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag gillade också Sailor Moon när jag var liten! :)

2007-10-01 @ 22:42:47
Postat av: Kim

Ha ha ha! Då förstår du precis vad jag menar :-D

2007-10-01 @ 23:01:35
URL: http://qrious.blogg.se
Postat av: Sasquatch

it's a big world.. jag surfar just nu manga å skissar på well.. skisser. Sen hägrar ju Peking + Tokyo i december/januari å då lär man väl få mer kött på benen :)

Yours sasquatechedly

2007-10-13 @ 00:08:58
Postat av: Kim

Hej vännen! :-) Jo, vi pratar om semester i Japan nästa sommar så...jag förstår dig helt! Sen är det ju inte direkt ovanligt att våra vägar korsas:-) När blir det en blogg för dig?

2007-10-13 @ 00:24:43
URL: http://qrious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0