Mor fyller år

Min mor fyllde år den 27 Augusti så imorgon har vi en familjemiddag (borde verkligen sova och inte skriva bokrecensioner! - se nedan!). Snäll dotter som man är har present + blommor införskaffats. Sen läste jag (mellan nedan och denna) om allerstädes närvarande kändismammor som av outgrundlig anledning beter sig som krattor. Min mor har inte alltid varit den bästa (diplomatiskt uttryckt) men hon har i alla fall inte lämnat mig och mina syskon vind för våg för att gå ut och partaja och göra bort sig totalt.

Man kan vara en cool mamma utan att kröka skallen i bitar, visa upp olämpliga delar av kroppen för pressen, "outa" sina f.d män (tillika pappor till barnen) och bete sig som en allämnt oansvarig människa! Själv kände jag mig iofs rätt uppmuntrad av de där artiklarna - hur dåligt mammasjälförtroende man än har (jag lider inte av det - jag pratar med mina barn varje dag och vet när de hissar o när de dissar) så lär man känna sig som en toppenmamma efter 5 minuter med en skvallertidning (on- eller offline).

Ja, nu ska jag sova! Trots att jag har grava sömnproblem och föredrar nätter framför dagar och framförallt morgnar - allt som ska ske före klockan 10 på morgonen är tortyr!

Bluecat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0