Söndag kväll med Ashimas Bok

Jag har idag börjat läsa Ashimas Bok av Carloline Giertz - en lite annorlunda bok jämfört med dem jag brukar läsa men väldigt intressant och samtidigt lite för mycket Sagan om Isfolket -känsla (läste några av dem under en mycket konstig period under tonåren). Jag har inte bestämt mig för va jag ska tycka om den ännu. Introduktionen med historien bakom boken känns lite småmärklig - detta trots att jag själv är en varm anhängare av flera sk. "skumma" saker som Ayur Veda, jag tror på att det finns en Gud, jag tror på "spöken" och drömmer sanndrömmar. Ja, ni fattar ju!

Trots detta känner jag mig lite skeptiskt inställd till hela upplägget. Känns som att det är fejkat. Som en fejkad fejk av en dokumentär kanske men ändå...hon skriver att det är hennes fantasi (och det märks på en del ställen där historien hittills är lite väl fantastisk och tunn! Bitvis också rätt illa skriven) men introduktionen gör gällande att det finns någon slags "sanning" bakom i alla fall.

Hmmm... känns som att det blev lite förvirrat där ovanför...är totaltrött. Berättar senare hur det går och när jag bestämt mig för om jag tycker att den är bra eller inte. Kanske hinner läsa ut den innan resan till Berlin på Onsdag. Om inte kommer uppdateringen efter det dvs på fredag kväll eller på lördag!

Bluecat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0