Våfflor & Kärlek

Idag hade jag inte en bra dag på jobbet. Började med en migränattack på förmiddagen som eskalerade med illamående och frossa. Satt i möte så jag kunde inte ta mina migräntabletter förrän det började bli riktigt illa. Sen lade det sig tack och lov men jag blev istället fruktansvärt trött av medicinen. Efter det började det bara rulla iväg...den ena tråkiga saken efter den andra...kort sagt blev det en riktigt stressig och tråkig dag.

Det känns extra trist eftersom jag gillar mitt jobbb och nästan alltid trivs med det jag gör. Sen har man sådana här dagar då det mest känns som att min vill lägga sig under täcket hemma och inte komma ut förrän man sovit ett dygn eller två. Gå i ide tills livet blir bättre med andra ord.

Sen kom jag hem och kände mig totalt utpumpad. Har jobb kvar att göra. Men (som ett magiskt trollspö!) kom mina älskade ungar springande när jag kom hem med kramar och pussar och på strålande humör. Kladdiga fingrar och gosiga barn lyckades vända dagen som inte varit så lyckad. Vi lagade våfflor till middag och sedan har vi spelat spel tillsammans och bara tagit det lugnt tills det var dags för ungarna att sova.

Våfflor & Kärlek är ett bra recept mot en deppig dag!

Bluecat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0